تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/17 - 20:50
کد خبر: 466305

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی/ خبر خوش سخنگوی وزارت علوم برای محققان و پژوهشگران/ فرآیند اصلی نوبت دوم کنکور

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی/ خبر خوش سخنگوی وزارت علوم برای محققان و پژوهشگران/ فرآیند اصلی نوبت دوم کنکور

درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام ابتدایی نیم سال دوم هستند، افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، اعتراض معلمان معترض به احکام رتبه‌بندی، ثبت‌ نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

به گزارش سرویس صنفی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛درحالی که دانشگاه‌های کشوردر حال سپری کردن ایام ابتدایی نیم سال دوم هستند، افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، اعتراض معلمان معترض به احکام رتبه‌بندی، ثبت‌ نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار مهم و تاثیرگذاری در این زمینه‌ها باشیم که ادامه مشروحی از مهمترین آنها را می‌خوانید:

استارتاپ‌های دانشجویی حمایت می‌شوند
رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: ایده‌ها و طرح‌های گروه‌ها، استارتاپ‌های دانشجویی و دانشگاهی که در راستای فعالیت‌های این مجموعه باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
دکتر مسعود حبیبی، رییس این واحد سازمانی گفت: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مرکزی به نام نوآوری و شتابدهی (منش) دارد. ( جزئیات بیشتر )

افزایش ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از افزایش ۲ تا ۳ برابری ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی این مرکز آموزشی در سال جدید خبر داد.
دکتر مهدی ابراهیمی ضمن اعلام این خبر، گفت: سالی که گذشت سال سخت و پر فراز و نشیبی بود که با تلاش به نتایج و دستاوردهای خوبی از جمله افتتاح «بوستان ۴»، شروع بازسازی خوابگاه متأهلان و افتتاح فروشگاه تخفیفی برای مجموعه کوی دانشگاه رسیدیم. ( جزئیات بیشتر )

خبر خوش سخنگوی وزارت علوم برای محققان و پژوهشگران
علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به فرسوده شدن تجهیزات آزمایشگاهی کشور و سختی کار محققان و پژوهشگران گفت: تجهیزات آزمایشگاهی ما رو به فرسوده شدن هستند و تهیه تجهیزات جدید به دلیل تحریم‌ها دشوار بوده است. ( جزئیات بیشتر )

خبر خوش سخنگوی وزارت علوم برای محققان و پژوهشگران

کدام دانشجویان می توانند در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنند؟
 نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. ( جزئیات بیشتر )

فرآیند اصلی نوبت دوم کنکور اعلام شد
هفت فرآیند اصلی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. ( جزئیات بیشتر )

اعتراض معلمان معترض به رتبه‌بندی بررسی می‌شود
علی موحدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکثر معلمانی که نسبت به رتبه‌بندی خود اعتراض داشته‌اند، روی کارتابل شخصی خود ثبت اعتراض کرده و درخواست بازنگری داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه این افراد تا ۱۹ فروردین باید مدارک جدید خود را بارگذاری کنند، افزود: همه تلاش خود را به کار خواهیم رفت تا معلمان معترض به حق خود برسند. ( جزئیات بیشتر )

اعتراض معلمان معترض به رتبه‌بندی بررسی می‌شود

خبر خوب وزیر علوم برای نخبگان در سال جدید
محمدعلی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید گفت: یک خبر خوب در حوزه آموزش عالی برای سال جدید این است که آئین نامه جذب نخبگان در هیأت دولت تصویب شد. ( جزئیات بیشتر )

ثبت نام بیش از ۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری تاکنون
 علیرضا کریمیان، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از ۹۵ هزار نفر برای نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند. ( جزئیات بیشتر )

آغاز ثبت نام آزمون زبان دانشگاه آزاد
ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. ( جزئیات بیشتر )

پذیرش دانشجو با شرط تضمین شغلی در دانشگاه علمی کاربردی
آئین آغاز سال نو و دیدار نوروزی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعضای هیئت رئیسه، روسای موسسات آموزش عالی علمی کاربردی، مدیران ستادی و جمعی از کارکنان سازمان مرکزی در سالن یوم الله نهم دی دانشگاه و همچنین همزمان به صورت مجازی با روسا و کارکنان واحدهای استانی برگزار شد. ( جزئیات بیشتر )

منابع آزمون استخدامی رشته شغلی ابتدایی و استثنایی آموزش و پرورش اعلام شد
 در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب می‌شوند یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد. ( جزئیات بیشتر )

ثبت‌ نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۰ فروردین آغاز می‌شود
مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با توجه به برخی تغییرات در دهمین آزمون متمرکز استخدامی دستگاه‌های اجرایی، اطلاعیه جدیدی صادر کرد. ( جزئیات بیشتر )

ثبت‌ نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۰ فروردین آغاز می‌شود عدم هزینه کرد بودجه دستگاه ها در پژوهش
با انتقاد از عدم تحقق اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌ها و شرکت‌ها به امر پژوهش در سال‌های اخیر اظهار کرد: اختصاص یک درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی و دستگاه‌ها به پژوهش از سال ۹۰ در حال اجراست و ۱۱ سال از زمان اجرایی شدن آن می‌گذرد اما از میزان تحقق این بودجه به پژوهش، نه ما راضی هستیم نه نهادهای نظارتی و نه دانشگاه‌ها. ( جزئیات بیشتر )
 

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top